2019 blev på mange måder et helt normalt år i motionsafdelingen. Vi har flere underafdelinger, som fungerer fint uafhængig af hinanden:

Svømning i Kjellerup svømmehal, hvor et fast hold svømmer med Ib Uhrenholt som bademester tirsdag, torsdagen og lørdagen. Bruttotruppen er her på omkring 5-7 svømmere, som har rigeligt med plads.

Løb i og omkring Kragelund, hvor også et fast hold tit mødes ved brugsen og løber 2-3 gange om ugen. På billedet ses de seje kvinder, som gik næsten fra sofaen og til at kunne løbe 5 km under Lis Lysdahls træningsprogram.

Cykling med start fra Bryghuset/Købmanden hver tirsdag, torsdag og en tur i weekenden. Hele sæsonen med mange fremmødte om foråret og om efteråret.  Årets højdepunkter var den fælles tur – arrangeret af Lars og Jytte Haarup til brunkulslejrene i Søby, hvor der var brunch. Bedste træningsaften var også helt klart den aften, hvor vejkaptajn Andersen fejrede fødselsdag og inviterede på grillpølser i haven efter turen.

Igen i år tilbød vi i sommerperioden svømning i Kragelund svømmebad. Det blev en behersket succes med igen en mindre fast skare af brugere.

I 2019 var mange af FK-motions medlemmer igen involveret i både den daglige drift, instruktørvirke og på bestyrelsesniveau i FK Fitness – og der er lykkes at trække flere nye cykelryttere fra motionslokalerne med ud på rammerne.

Alt i alt har 40 personer valgt at være medlem af motionsafdelingen. Det koster 250,- og så kan man deltage i alle de beskrevne aktiviteter. Aktivitetsniveauerne for de enkelte medlemmer er meget forskellige, fra højt til lavt, men der er plads til alle.

2019 var vores 10 års jubilæumssæson som afdeling af FK73. Det fejrede vi med nyt cykeltøj – kæmpe stor tak skal der lyde til vores trofaste sponsorer.

Februar 2020 / Morten Uhrenholt